16 tipů pro růst svalů



1) Vyberte si vhodné cvičení.
Neexistuje nic lepšího pro růst svalů, než správné cvičení. Kdyby něco takového existovalo, každý by to používal! Zkoušejte různé druhy cvičení a sledujte, jak na ně vaše tělo bude reagovat.

2) Kvalita je důležitější než kvantita
Toto je vůbec nejdůležitější pravidlo. Mnoho začátečníků dělá chybu, když si myslí, že čím víc budou cvičit, tím větší budou. To není pravda. Je důležitější to, jestli děláte správný počet sérií a jestli cvičíte správně, než jak často a dlouho cvičíte.

3) Jezte, jezte a ještě jednou jezte
Jídlo tvoří 80 % bodybulidingu. Když každý den nesníte dostatek karbohydrátů, proteinů a kalorií, bude pro vás těžké nabrat svaly. Abyste nabrali svaly, musíte přijmout více kalorií, než spálíte.

4) Jezte sacharidy hned po tréninku
Přijímání sacharidů (ve formě jídla nebo suplementů) zvyšuje produkci inzulínu. Inzulín je hlavní anabolický hormon v těle. Dostatečný příjem sacharidů hned po tréninku udrží vaše tělo v anabolickém stavu (nárůst svalů).

5) Dostatečně odpočívejte
Odpočinek je další důležitou součástí bodybuildingu. Během cvičení vlastně odbouráváte svalovou tkáň. Vlastní proces obnovy a růstu probíhá, když odpočíváte a spíte. Pokud nemáte dostatek odpočinku, snižujete potenciál růstu svalů.

6) Vyhněte se přetrénování
Přetrénování je kontraproduktivní, ale můžete se mu snadno vyhnout. Není důvod, proč byste to měli dělat.

7) Zdokonalte svou techniku
Používání správné techniky při každém cviku je také velmi důležité. Šizení cviků jen snižuje jejich efektivitu.

8) Používejte suplementy
Je těžké přijímat dostatek proteinů, karbohydrátů a aminokyselin jen z potravin. Někteří tvrdí, že suplementy nepotřebují, ale pro většinu lidí jsou užitečné.

9) Střídejte intenzitu cvičení
Když každý den cvičíte stejné cviky, vaše svaly si zvyknou a přestanou růst. Abyste udrželi růst, měli byste měnit svůj trénink, počty opakování, cviky, dobu odpočinku atd. Nejenom že to udrží růst svalů, ale také zabrání tomu, aby bylo cvičení nudné.

10)  Zvyšujte zátěž, ale neztrácejte techniku
Nikdy neobětujte dobrou techniku pro vyšší zátěž. Proč chodíte do posilovny: abyste nabrali svaly, nebo abyste zvedali těžkou váhu? S dobrou technikou a menší zátěží naberete více svalů, než se špatnou technikou a velkou zátěží.

11) Naučte se dřepy
Dřep je bezpochyby nejlepší cvičení vůbec. Mnoho začátečníků se ke dřepům moc nemůá, protože neznají správnou techniku a končí se zraněnými zády. Musíte trvale vylepšovat svou techniku dřepů. Použijte zrcadla v posilovně, kamarády, osobního trenéra nebo kohokoliv jiného.

12) Nezkoušejte nabrat svaly a ztratit tuk zároveň
Vyberte si jedno nebo druhé, buď spalujte tuk, nebo nabírejte svaly. Je velmi těžké, ne-li nemožné, dělat obojí zároveň. Začnětě růstem svalů, a až dosáhnete své cílové váhy, shoďte tuk.

13) Pijte spoustu vody
Voda je zázrak přírody. Přínosy z pití dostatku vody jsou nekonečné. Voda napomáhá růstu svalů tím, že přenáší živiny skrz tělo a pomáhá čistit ledviny. Pití vody je prospěšné pro celkové zdraví.

14) Činky vs stroje
Pokud možno, měli byste vždy cvičit s činkami. Posilovací stroje často omezují rozsah pohybu a některé menší svaly se vůbec neprocvičují. Činky jsou vždy lepší než stroje.

15) Sledujte své pokroky
Je několik způsobů, jak můžete sledovat své pokroky. Měli byste si vést záznamy o své váze, mírách, cvičení a stravě. Pokud nebudete dosahovat svých cílů, můžete zpětně vidět, co jste dělali, a vylepšit to.

16) Buďte přístupní názorům
Buďte vždy otevření i k jiným druhům cvičení a zkoušejte nové metody. Poslouchejte, co říkají zkušení kulturisté. Možná se vám některé techniky budou zdár zastaralé nebo divné, ale obvykle mají své výhody.

KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one