Faktory které ovlivňují regeneraci

Pro úspěch v kulturistice je potřeba dodržovat tři základní faktory: trénink v posilovně, správnou stravu a mít dostatečnou regeneraci. Dnes se podíváme blíže na regeneraci.

Negativně ovlivňuje regeneraci:

1. Nedostatek spánku - pokud spíme málo, nemůžeme očekávat optimální nárůst svalové hmoty. Tělo nestíhá regenerovat a ve většíně případů se stává obětí přetrénování. Měli bychom denně napsat alespoň 8 hodin. Po usnutí se hladina růstového hormonu výrazně zvyšuje, přes den je produkován v malém množství.

2. Alkohol - Alkohol tlumí syntézu bílkovin a podílí se na jejich zvýšeném katabolismu. Zpomaluje regeneraci.

3. Nedostatek bílkovin a sacharidů - při nedostatku sacharidů nebudeme mít tolik energie na cvičení v posilovně. Při nedostatku bílkovin se tělo dostává do stavu katabolismu. Nouzově si začne rozkládat svalové bílkoviny jako zdroj energie.

4. Nadměrné aerobní aktivity - máte mimo posilovny rádi ještě např. kolo? nebo rádi běháte? Všeho s mírou! Nadměrné aerobní aktivity nepřispívají k nárůstu svalové hmoty. Někteří závodníci se aerobním aktivitám vyhýbají i v objemu, jiní jim věnují velkou pozornost i v objemové fázi přípravy. Každá verze má své klady i zápory, i když úplně vynechávat aerobní aktivity se také nemá.

 

K regeneraci napomáhá:

1. Aminokyseliny - aminokyseliny velmi napomáhají k lepší regeneraci. Buď můžeme aminokyseliny v tabletách, kde najdeme v jedné tabletě celé spektrum. Druhou možností je užívám větvených aminokyselin BCAA, používá se v drtivé většině v dietě na ochranu svalové hmoty, ale je možné je používat i v objemové fázi přípravy. Mezi hlavní složky bcaa patří leucin, Isoleucin a valin, poměr těchto aminokyselin by měl být 2:1:1. Skvělý je také glutamin.

 

KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one