Fitness deník



Pokud cvičíte a máte nějaký cíl pak jeden ze způsobů jak překonat různé krize je vést si fitness deník. Občas se vyskytnou chvíle kdy si říkáte že se vaše hubnutí/přibírání zastavilo a upadnete do mírné deprese. Pokud máte fitness deník či jinou evidenci vašich pokroků můžete v těžkých chvílích nahlédnout a porovnat jak jste na tom byli před časem.


Každý kdo cvičí a může sledovat svoje výsledky s odstupem času má vlastně možnost porovnávat. Měření a následné srovnání je vlastně jediný měřitelný způsob jak zjistit zda se ke svému cíli blížíte nebo ne.

Vést si deník je dobré také z dalšího důvodu. Dokážete včas odhalit problémy a napravit je. Když mluvíme o problémech tak mluvíme o stagnaci, úbytku svalové hmoty či nárustu tuku. V případě že máte možnost tato fakta sledovat a zaznamenat tak na ně dokážete i včas zareagovat.

Fitness deník a zapomětlivost

Myslíte že jste mladí a nezapomínáte? Možná ano. Nezapomínejte však na jeden skrytý problém. Hubnete a i přesto že vám váha ukazuje méně a méně tak nejste pořád spokojení, čím to? Vidíte se totiž každý den v zrcadle a hubnutí či přibírání je proces pozvolný takže vaše smysly se na každou malinkou změnu přizpůsobí. Nevnímáte rozdíl stejně jako byste se viděli pouze každé tři měsíce. Vaše smysly se přizpůsobují rychleji než fyzické změny které na vašem těle probíhají.

Proč zrovna fitness deníček?

Nejde o to že si koupíte růžový deníček a budete každý den začínat můj milý deníčku. Ani nemusíte zapisovat každou minutu vašeho života, každou hodinu se vážit a podobně. Tělo je tak trošku jako jojo které taháte a ono se vrací a vy jej zase taháte a jednou ho vytáhnete o kus dál a tak to pokračuje dál a dál.

Je možné že v pondělí ráno budete vážit 80kg ve středu 78kg a v pátek zase 81kg. Na vině je hned několik faktorů: spánek, únava, stravovací režim, doba vážení množství vypité vody a například i návštěva toalety. Nejde tedy o to sledovat změny ze hodiny na hodinu ale v případě vážení postačí bohatě jednou týdně.

Co by ve fitness deníku nemělo chybět

Fitness deník by měl obsahovat vše co chcete s odstupem času sledovat. V mém například nechybí:


  • tělesná váha
  • datum
  • stupnice pocitů – známkování tréninku
  • svalová partie – počet opakování, váha, odpočinek připravené na několik sérií
  • množství vypité vody
  • supplementy těsně před cvičením (s uvedením množství)
  • supplementy v průběhu cvičení a po něm
  • sekci poznámek
  • obrázek mé vysněné postavy – je dobré mít svůj cíl stále na očích


Do sekce poznámek si píšu vše co mi běhá hlavou a považuji za důležité – reálná praxe je že v posilovně napíšu tak maximálně cviky které si nepamatuji a občas třeba hudba na kterou se mi dobře cvičí a chci si ji v budoucnu poslechnout znovu.


Jak fitness deník obohatit a nepřestat!

Ideálně o vaše vlastní nápady. Vaše postava je jen vaše věc a cíle si také stanovujete sami. Takže nástroje k jejich dosažení máte také plně v rukou.


  • Ženy které se účastní skupinových lekcí mohou fitness deník obohatit o jméno trenéra a celkový dojem z něho. Zde je důležité aby dojem nebyl příliš subjektivní. Znám jednu slečnu která už dobrý půlrok chodí a říka že s Davidem Huffem by cvičit už nešla protože ze cvičení jí bylo špatně – nutno podotknout že 15 minut před začátkem snědla celou pizzu :( – nic proti Davidovi.
  • Pánové si deník můžou předpřipravit – nejsou takové pečlivky jako ženy takže pokud nebudou mít fitness deník naservírovaný po ruce – pravděpodobně se na něj vykašlou. Takže pokud do toho jdete připravte si podle tréninkového plánu listy deníku s předepsanými procvičovanými partiemi. Přijdete do fitness centra, vytáhnete papír a občas si do něj něco zapíšete – ne ovšem známkování slečen!
  • Až vás bude napadat že to nejde, nebo důvody proč to nejde – není zde váha, nemám metr, nevím jak se stroj jmenuje apod. Zastavte to v počátcích – plevel musí ven. No pain – No gain – žádná bolest – žádný růst. Výmluvy jsou k ničemu a jestli je hodláte akceptovat ve své mysli – prohráli jste první kolo.
  • Pište si do něj! Nejde jen o strohá data. Kreslíte? Štve vás něco – napište to tam! S odstupem času se poučíte nebo alespoň pobavíte.
  • Estetika – tu nechte doma nebo v hodinách výtvarné výchovy. Jste ve fitness centru, posilovně. Jediné co musíte udělat je nechat zde hodně práce, litry potu a ještě za to ochotně zaplatíte – tohle není místo pro estéty! Esteticky vedený deník zabírá čas a většinou s ním skončíte. Takže ti z vás kteří mají rádi všechno vpořádku – ale jen ze začátku – buďte v pohodě časem vás to přejde. A ti z vás kteří to máte hozený chronicky – je to na vás – ale pak prosím deník nepřepisujte když vám na něj ukápne kapka potu nebo spadne kotouč s činkou.
  • Buďte v pohodě a nedělejte si násilí – deník má sloužit a ne otravovat – mimo prvních dnů než si najdete rychlý a efektivní systém.
  • Každý měsíc si papírky pěkně seřaďte a troška senility neuškodí – zavzpomínejte na uplynulý měsíc a vypíchněte si ty největší pokroky! Je to vaše tělo, vaše sny a cíle!
  • Nic nepomáhá? Napište mi a zkusím vám pomoct. Nejhorší je těch prvních pár dnů – pak už to jde. Pokusím se odpovědět každému.
  • Veďte jej s rozumem – tak abyste vše stíhali. Neděláte výzkum ale evidenci sami sebe – je to o sebe poznání a hlavně o pochopení vašeho těla. Jak reaguje na který
  • trénink a stravu.


Ukázka fitness deníku /převzato ze stránek : www.jagrfit-sport.cz


Stáhnout a vytisknout Tréninkový deník

KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one