V mnohých kulturistických publikacích byly popisy cviků doprovázeny přesným určením okamžiku nádechu a výdechu. Většina novějších prací však od této praxe ustupuje. Nejčastěji je doporučováno dýchat co nejpřirozeněji, a kdykoli je to možné, v průběhu cviku. Přílišné přemýšlení o způsobu dýchání odvádí cvičícího od koncentrace na pracující svaly a tím snižuje efekt tréninku. Vše je v pořádku, dostáváte-li v průběhu cviku dostatek kyslíku a nezadržujete dech.

Zvláště začátečníci mají tendenci soustředit se plně na cvik do té míry, že zapomínají dýchat, případně se stydí při namáhavém cviku dýchat hlasitě. Nebezpečné může být zadržování dechu při bench pressu, což může způsobit krátkodobou ztrátu vědomí a následné zranění. V praxi se nejčastěji setkáváme s nádechem v průběhu snižování zátěže, následuje postupný výdech v průběhu zvedání zátěže.

Oblečení, které zvolíme pro cvičeni, má především umožnit plný rozsah pohybu a má odpovídat teplotě místnosti, ve které cvičíme. Pokud jsme nuceni cvičit v chladnější místnosti, je výhodnější zvolit více vrstev tenčího oblečení než jednu nebo dvě silné. I když cvičíme ve velmi teplém prostředí, je vhodné mít alespon takové oblečení, které překrývá hlavní klouby a také dobře odsává pot.

Důrazně doporučujeme sportovní obuv! Kdykoli cvičíte s větši zátěží, zvyšuje se tlak na nožní klenbu. Obuv s vložkou podporující tuto klenbu chrání vaše chodidla před poškozením, většinou je taková obuv i natolik kvalitní, že brání před uklouznutím, které v případě cvičení se zátěží může být velmi nepříjemné. Nejvhodnější jsou v tomto směru běžné běžecké boty.

KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one