Kdy zařadit cheating?


Někteří cvičenci používají cheating hned od začátku série. Domnívají se, že jim to pomůže budovat svalovou hmotu rychleji. Cheating může být přínosný, může vám pomoci, ale musíme vědět, kdy jak ho použít. Provádět např. bicepsové zdvihy s chetingem hned od žáčátku série je nesmysl. Jako příklad mohu uvést právě bicepsové zdvihy. Dobré je, když odcvičíme např. 6 striktních opakování, a až poté zařadíme cheating. Pokud vás cvik nutí použít cheating hned na začátku série, cvičíte s velkou váhou, jste nuceni provádět švihové pohyby, abyste cvik zvládli. Je také jasné, že účinnost cviku je menší, než když odcvičíme nejprve několik technicky správně provedených opakování, a až poté přijde na řadu cheating. Když se cheating používá na konci série, výhodou je, že nám pomůže překonat tzv. mrtvý bod (místo, ve kterém se činka zastaví a nemůžeme ji vytlačit dál). Uděláme švihový pohyb můžeme odcvičit 1-2 opakování navíc. Cheating na konci série opravdu přínosný je.

Jsou ale cviky u kterých se použití cheatingu vůbec nehodí. Horzí zranění nebo poranění určité části těla. V tabulce najdete nějaké nevhodné cviky a poranění, které mohou způsobit.

Cvik Provedený cheating Poranění
dřepy s velkou činkou za krkem odrážení stehen od lýtek poranění kolen
bicepsové zdvihy s EZ činkou prohýbaní se v zádech bolest zad (doporučuje se používání
KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one