Kulturistika vs dovolená

Jsem si jistý, že podobný problém hodně z vás řešilo nebo právě řeší. V tomto článku se vám pokusím poradit.

Kulturistika vs dovolená

Například nedávno mi psal jeden kluk, že mají jet do zahraničí a on neví, jestli má jet, protože by asi 10 dní netrénoval. Musíte si uvědomit, že vaše tělo nemůže makat bez přestávky. Občas potřebuje taky trochu povolit. Ani v autě nemůžete jet pořád na plný plyn, protože by to nevydrželo. Občas prostě musíte ubrat. Pro lidské tělo je dokonce příznivé si třeba jednou za 3 měsíce dát týden volna a nechat tělo zregenerovat. Může se totiž stát, že pokud budete neustále trénovat, tak se jednoduše přetrénujete a váš progres se zastaví, a vy budete ještě tvrději trénovat, abyste to přemohli a pak hrozí i vyšší riziko zranění.
Čili moje rada zní, dopřejte si pohodovou dovolenou bez činek a nechte vaše tělo zregenerovat, aby se připravilo na další tréninky. Je dokonce možné, že když se vrátíte po takové dovolené zpět do posilovny, budete mít větší sílu i chuť trénovat a budete se zlepšovat rychleji než před pauzou.

Pokud ale patříte mezi ty, kteří se třeba připravují na soutěž, a přesto byste rádi na dovolenou, tak to jde taky zvládnout. Sám jsem právě v této situaci, protože jsem zrovna v přípravě na soutěž a termín dovolené byl už dlouho dopředu objednaný, tak mi "nezbylo" nic jiného než odjet. Tedy zbyla mi možnost zůstat doma, ale já se rozhodl, že zvládnu přípravu i na dovolené. Tento článek právě píši ve stínu pod stromem na ostrově Pag v Chorvatsku. V případě, že jste v podobné situaci jako já, a nebo se vám nelíbí moje předchozí moudrá rada, mám pro vás pár tipů jak dodržovat režim i na dovolené.
Nejdůležitější je připravit si seznam věcí, bez kterých se neobejdete. Jistě souhlasíte s tím, že velmi důležitá je strava, proto začneme jídlem. Vezmu to z pohledu mé osoby a případně v diskuzi pod článkem můžete napsat vaše tipy nebo co byste vyřešili jinak. Ještě uvedu, že v mém případě jsem odjel na jeden týden a na jídlo jsem si s sebou vzal: 3kg zamraženého krůtího masa (400-500g na den), asi 10 plechovek tuňáku ve vlastní šťávě, proteinový koncentrát, hodně rýže v sáčku (protože je navážená), 10 balíků Rácií a ovesné vločky - k snídani. Co se týče doplňků, tak jak jsem již psal, určitě protein, dále vitamíny a aminokyseliny. Jídlo si každé ráno promyslím a podle toho uvařím maso s rýží a dám si to do krabičky, kterou nosím s sebou v tašce. Na pláži mezi lidmi byste s tím asi vypadali divně, takže pro některé z vás bude asi lepší vsadit na rácia s tuňákem. Jenže já si těch pohledů nevšímám a vím, že tyto lidi už nikdy neuvidím, a proto je ignoruji :). A pokud budete v teplých oblastech, vyhněte se přílišné konzumaci kávy, případně spalovačům a jiných povzbuzovačů, protože díky nim vyloučíte hodně vody. Proto pamatujte na pitný režim!!! Vždy s sebou noste čistou vodu a každou chvíli popíjejte, abyste se vyhli dehydrataci.
A co s tréninkem? Já to vyřešil jednoduše. Vzal jsem si jednu nakládací jednoručku abych svaly aspoň procvičil. Trénuji každé druhé ráno bleskový trénink. Na procvičení prsních svalů postačí třeba i takové kliky, je to rozhodně lepší než nic. K tréninku zad postačí třeba i větev, na které odcvičíte přítahy. Já použivám konstrukci, která slouží jako garáž (viz. foto). Na ramena, biceps a triceps využiji jednoručku. Břicho odcvičíte zkracovačkama na zemi a lýtka výponama na schodech. Každé lýtko cvičím zvlášť a v ruce držím ještě jednoručku abych zvýšil zátěž. Nohy netrénuji, ale určitě první partie, kterou po návratu do posilovny procvičím, budou stehna.

Věřím, že tento článek není pro většinu z vás nic nového pod sluncem, ale snad některým pomohl. Jen dodám, že pokud se nepřipravujete na žádnou soutěž, určitě si udělejte na dovolené volno a zapomeňte na chvíli na posilování, jen vám to prospěje.
KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one