Položme si otázku proč nejčastěji lidé chodí do posilovny? Abychom dokázali zodpovědně odpovědět musíme si adepty o změnu svých tělesných vlastností rozdělit do několika skupin. Z hlediska věku by to mohlo být na adolescenty, juniory a seniory. Déle by se nechali cvičenci dělit na ženy a muže. Ženy by bylo možné dělit dále na ženy dosud nerodivší, gravidní, kojící, po přechodu (klimatériu) a ostatní...

Vezměme nejprve v úvahu věkové kritérium. Adolescenti jsou velmi málo zastoupeni, neboť je to období mezi dětstvím a dospělostí, tedy období puberty. V tomto období jsou zejména chlapci motivováni různými svými idoly, které se snaží napodobovat. Když si vzpomenu na toto období u mě, velmi mě ovlivnily filmy s Arnoldem Schwarzeneggerem a Sylvestrem Stallonem, zejména Barbar Conan a Ničitel, Komando, Rambo, Rocky… V té době jsem chodil do sedmé, osmé třídy základní školy. Se spolužákem jsme měli ve sklepě malou posilovnu v prostorách "kočárkárny". Chtěli jsme vypadat jako naši idolové a proto jsme začali zvedat "železo".

Juniorské období v podstatě vychází z předchozího období, kdy dochází k ještě většímu uvědomování vlastního ega. Tuto věkovou skupinu nejvíce ovlivňuje touha po maximálních výkonech. Je to z hlediska bezpečnosti cvičení nejnebezpečnější období. Sám si vzpomínám jak jsem z neznalosti přetěžoval svoje ramenní klouby, svou páteř a další citlivá místa pohybového aparátu. Bylo pro mě téměř hříchem vynechat trénink, dokonce jsem chodil cvičit denně, čímž jsem si přivodil přetrénování.

Senioři už patří mezi vyzrálejší část populace, ale ne vždy to tak musí být! Tito lidé pokud začínají s posilovacím tréninkem, činí tak pro to, aby udělali něco pro své zdraví, ale bohužel ne pokaždé jdou na to správně. Měl jsem klientku, která mě vyhledala na doporučení svého doktora specialisty přes pohybový aparát. Tato klientka byla ochotna na naše společné tréninky dojíždět i třicet kilometrů! Já sám musím pro absolvování vlastních tréninků překonávat vzdálenost patnáct kilometrů. A teď ruku na srdce, kolik metrů to mnozí z vás máte k nejbližší solidní posilovně? Tato motivace bývá dlouhotrvající. Dokud člověk nemá žádné problémy se zády, klouby či jinými částmi pohybového sektoru, nemá potřebu se svým fyzickým stavem cokoli dělat. V podstatě by bylo u této věkové skupiny na místě (možná ještě dříve) cvičit preventivně a předcházet tak bolestivostem či jiným problémům.

A teď už se můžeme podívat na samotnou kapitolu, což je něžné pohlaví, které nás muže často vyvádí z míry svým odlišným způsobem uvažování. Ženy v "juniorském" období (někdy i později), jsou motivováni k návštěvě posilovny touhou být mezi muži a "lovit" si tak svůj vhodný protějšek. Ve svých začátcích s tréninkem v prvním fitcentru jsem se setkal s dívkou, která mi to po několikátém setkání sama sdělila. Bohužel jsem si z neznalosti původně myslel, že cvičení rozumí, byla totiž velmi milá a ochotná poradit jak se co má nesprávně cvičit. Když to shrnem, ženy se chtějí líbit mužů, a proto dbají o svůj zevnějšek s maximální pečlivostí.

Gravidní ženy často z obav před porodem začínají cvičit v posilovně, ale pozor, měli by před svou první návštěvou fitcentra konzultovat svoje záměry se svým gynekologem! Některé zase jsou na trénink zvyklé a nechtějí vynechat na tak dlouhé období, a proto trénují jen s určitými specifickými omezeními.

U kojících žen, tedy čerstvých maminek, je to navíc z důvodu touhy po navrácení původního předgravidního stavu tělesných proporcí. I zde je nutné dávat pozor při cvičení a cvičit opatrně. Zejména je nutné dávat pozor na prsa a celkové přetěžování organismu. 

Osteoporóza často dovede starší ženy do posilovny za účelem zpevnění svalstva a kostních tkání za zvýšeného přísunu bílkovin ve formě mléčných produktů bohatých zejména na vápník. 

Závěr:
Mezi největší motivační činitele patří především zdravotní problémy, vlastní ego, touha po pěkně vypracované postavě a potřeba být na blízku opačnému pohlaví (není snad lepší místo pro seznámení).

 

Zdroj : Internet

KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one