Chtěl bych vás upozornit, že pokud se chystáte poprvé do fitka, tak byste měli něco vědět i o oblékání. V televizi nebo na fotografiích možná vidíte borce, kteří cvičí bez trička, ale věřte, že kdybyste takhle přišli cvičit, tak by z toho asi moc návštěvníků nadšených nebylo, i když je spíš pravděpodobnější, že by vám obsluha zakázala takto cvičit. Je to hodně nehygienické, zvláště pokud si představíte, že si máte lehnout na lavičku politou potem, protože na ní před vámi cvičil borec bez trika. Také není asi nejlepší, pokud příjdete na váš první trénink v nátělníku. Někteří lidé si pomyslí: "Dívej na něj, je tu poprvé a už ukazuje své bicáčky". Myslím, že tohle by ani tak nevadilo. Mně osobně spíš vadí, že většina cvičenců v nátělníku smrdí potem a pokud své podpaží zapřou třeba na Scottovu lavičku, tak to je už vážně hodně hnusné! Takže mé doporučení je, abyste si na svůj první trénink oblékli raději triko s krátkým rukávem a klidně šortky. Samozřejmě záleží na ročním období, takže v chladných dnech bych doporučoval si obléct i mikinu a tepláky. V některých fitcentrech je vhodné při cvičení používat ručník, zvláště pokud se více potíte. Já ho používám pořád a např. u benče si ho dám pod sebe, abych na něm ležel zády i hlavou. Samozřejmě by jste něměli zapomínat na vhodnou obuv - čisté tenisky stačí. Obuv vám může pomoct i proti zranění. Třeba kdyby vám 10 kg kotouč spadl na bosou nohu, mohl by vám rozdrtit prsty. Ale pokud máte obuv, zbrzdí to pád. Nebo kdyby vám spadla 40 kg jednoručka, aspoň nemusíte váš prst hledat v posilovně, ale budete ho mít v botě :)
Myslím, že o tom co si obléct jsem napsal vše podstatné, takže teď vám popíšu tréninkové pomůcky.

Rukavice



Všimněte si, ze poměrně hodně návštěvníků posiloven má na rukou rukavice s ustřiženými prsty. Pokud začnete s posilováním, brzo si všimnete puchýřků na rukou, z kterých se brzy stanou tvrdé mozoly. Pokud máte citlivou pleť nebo pokud k vaší práci potřebujete hladké ruce, budou se vám rukavice hodit. Já raději cvičím bez nich, protože mi to dovolí pevnější úcho

 Vzpěračský opasek

O tomhle už částečně psal Objemák, takže se můžete podívat na tento článek. Takže jen krátce. Opasek vám pomáha držet pevná spodní záda a střed těla a chrání vás před jejich zraněním. Obecně platí, že byste si měli brát opasek při těchto cvicích:

Oblečení a tréninkové pomůcky
  • Dřepy
  • Mrtvý tah
  • Přítahy s T osou
  • Přítahy v předklonu
  • Zdvihání ramen
  • Tlaky na ramena
Opasek by měl být dostatečně pevný, ale nesmíte si ho přespříliš utahovat, protože tím byste vyvíjeli nežádoucí tlak na vnitřní orgány. Také necvičte celý trénink s opaskem. Jsou lidé, kteří si jej nasadí před tréninkem a sundají až v šatně. Používejte jej pouze při cvicích, které jsou vypsány výše a hlavně na těžké série. Pokud trpíte nějakým poraněním zad, není špatné používat opasek i při ostatních cvicích. Ale je samozřejmé, že pokud jste trpěli nebo trpíte poraněním, je před začátkem posilování nezbytná konzultace s lékařem - pouze připomenutí :)

Jsou to boty, které vám umožní se zavěsit hlavou dolů na tyč. Zastánci antigravitačních bot předpokládají, že když se zavěsíte hlavou dolů, uvolníte tenzi páteře. Pokud se rozhodnete používat tuto pomůcku, setrvávejte ze začátku v poloze hlavou dolů krátkou dobu. Potřebujete nějaký čas, abyste si na tuto polohu zvykli.

Bandáže

Oblečení a tréninkové pomůcky

Existuje více druhů bandáží, ale je to vždy rolka pružné látky, která je vhodná např. na zpevnění kolen při těžkých dřepech. Funguje to tak, že se bandáže omotají třeba kolem kolen, čímž dojde ke zpevnění kolen a prevenci před zraněním, které hrozí při cvičení s vysokými váhami. Já sám používam bandáže akorát při dřepech, a to jen na poslední nejtěžší série. Existují ale i bandáže na lokty a zápěstí.

Trhačky

Oblečení a tréninkové pomůcky
Oblečení a tréninkové pomůcky

Existují trhačky páskové a hákové. Já mám oboje. Jsou užitečné, pokud se neudržíte na hrazdě, nebo když provádíte zdvihání ramen s váhami, které normálním úchopem neudržíte. Ale i tady bych chtěl upozornit na časté využívání, které vede k oslabení úchopu. Proto trhačky používejte jen tehdy, pokud je zátěž příliš vysoká a vlastním úchopem činku neudržíte. Např. když jsem začínal, měl jsem slabý úchop a hrazdu jsem nemohl cvičit. Dokázal jsem provést asi jednu serii a pak už jsem se neudržel a musel jsem přejít na jiný cvik. Proto jsem si koupil hákové trhačky, díky kterým jsem další 3 nebo 4 série odcvičil. Ale snažil jsem se trhačky používat čím dál míň, až jsem dokázal odcvičit všechny série bez nich! V současné době trhačky na hrazdu vůbec nenasazuji, neboť můj úchop je dostatečne silný, ale protože se mi víc potí ruce, používám křídu (viz. níže).
A jaký druh trhaček je lepší? To záleží na vás. Ale z mých zkušeností doporučuji hákové trhačky pouze na hrazdu, protože při mrtvém tahu vás háky nepříjemně tlačí do dlaní. Zatímco páskové trhačky jsou vhodné snad pro všechna použítí. Já vlastním oba typy - hákové jsem si koupil a páskové vyhrál na soutěži. Avšak nepoužívám ani jedny.
Ješte bych chtěl připomenout, jak se správně nasazují na ruce. Když si sáhnete na zápěstí, tak po stranách máte 2 hrbolky. Trhačky (nebo háky) by měli být usazeny pod těmito hrbolky (blíže směrem k tělu), protože by jinak celá váha, kterou držíte zatěžovala zápěstní kůstky a vazy. Takže po nasazení trhaček by mělo být dobře viditelné celé zápěstí a hrbolky by měli pomoct k tomu, aby trhačky nesjízděly.

Křída (magnesium)

Oblečení a tréninkové pomůcky
Gymnastická křída se používá, pokud se vám potí ruce a potřebujete tomu zamezit. Ale musím vás upozornit, abyste si před koupí této pomůcky ověřili ve vašem fitku, zda je to povolené, protože ne ve všech posilovnách ji můžete používat. Je po ní docela dost "bordelu". Určite ani vám by se nelíbilo, kdyby ve vašem fitcentru někdo zanechal vysypanou bílou křídu na podlaze. Proto si vždy dávejte pozor, aby byla jen na vašich dlaních a ne na podlaze či na čince.


Zdroj : http://www.kulturistika.net
KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one