Délka přestávky závisí na cíli, kterého chcete dosáhnout.

Powerlifteři a cvičenci, kteří se snaží o maximální zvýšení síly odpočívají déle, délka jejich přestávky se může pohybovat okolo 3 minut.

Kulturisté a cvičenci, kteří se snaží o nárůst objemů odpočívají zhruba 1-2 minuty. Délku přestávky pravidelně měňte, pokud budete mít přestávku dlouhou dvě minuty a takto budete cvičit delší dobu, tělo se dostane do stagnace. Když ovšem omezíte přestávky např. na jednu minutu, tělo dostane nový impuls k růstu. Pravidelné změny v odpočinkových periodách přispívají k tomu, aby tělo nestagnovalo. Pokud budete v objemu mezi sériemi odpočívat déle, můžete použít větší zátěž. V dietě se přestávky zkracují.

Vytrvalostní cvičenci odpočívají mezi sériemi zhruba 30 sekund, provádějí více opakování (20-30). Tento styl cvičení pomáhá spalovat tuky.

Obecně platí, že délka přestávky záleží na velikosti partie a stupni zatížení. Na velké svalové partie (záda, stehna a prsa) odpočíváme déle, než na malé partie. Těžké dřepy vyžadují větší přestávku než rozpažky apod.

KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one