Warm - up znamená fáze zahřátí, která následuje před hlavní částí tréninku. Tělo nemá schopnost během okamžiku zvýšit na plný výkon. Právě k tomu slouží fáze zahřátí, kterou se připravíme na intezivní zatížení. Mnozí sportovci toto podcenují tuto fázi a často, buď z nedostatku času warm - up vynechávají.

Warm - up má následující účinky:

  • zlepšení fyzické a psychické připravenosti
  • zlepšení phybové koordinace
  • sníží riziko zranění

Tato fáze by měla trvat okolo 10 - 15 minut, vyznačuje se zatížením - kardio tréninkem nebo vytrvalostí. V posilovnách jsou pro tento účel bežecké a cyklistické trenažéry. Dalším možným způsobem zahřátí je chůze nebo jízda na kole. Pokud cvičíte doma, stačí provést několik aerobních cviků. Puls by neměl překročit "160 - věk". Pokud není k dispozici přístroj na měření tepové frekvence, měli byste být schopni souvislého rozhovoru. Optimální teplota je okolo 39 °C, která zajišťuje potřebnou rychlost biochemických procesů látkové výměny.

Všeobecné zahřátí působí také jako ochrana proti zranění. Svaly, šlachy a vazy se stávají pružnějšími a klesá možnost jejich přetržení. Warm - up pomáhá srdečnímu, plicnímu a oběhovému systému - zlepší se tepová frekvence a okysličení krve. Je i možné se věnovat individuálnímu protažení např. speciálnímu protažení zkrácených svalů nebo odstranění následků zranění ramen.

 

Převzato ze stránek www.posilování.net

KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one