bicepsový zdvih (EZ curls)

Hlavní objemový cvik.
Začíná se s činkou v natažených rukách a zveda se nahoru viz. animace. Pohyb musí být kontrolovaný, aby vám neruply záda.
Cvičit lze s rovnou osou nebo EZ činkou. EZ činka vyhovuje většině lidí kvůli úchopu. Činku lze chytit na úzko nebo zeširoka, podle toho bere více vnitřní nebo vnější strana bicepsu.
Nádech při pohybu dolů, nahoru výdech.

Chyby:
- moc těžká váha, prohýbání se

bicepsový zdvih jednoruč (arnoldův zdvih)



YouTube
"Arnold Schwarzenegger Concentration Curls"



YouTube
"Arnold Schwarzenegger a` 20 ans"
Hlavní technický cvik.
Tento cvik lze cvičit s oporou lokte o koleno nebo i v sedě. Technicky nejtěžší, ale i nejsprávnější je verze ve visu.
Začíná se s činkou v natažené ruce, druhou rukou získáme oporu zapřením o koleno. Pohyb nahoru musí být kontrolovaný a končí úplným zatnutím bicepsu.
Tato zvláštní poloha má obrovskou výhodu ve vysunutem rameni, které tak umožňuje zaměřit se na kritický bicepsový vrcholek. Ten dává bicepsu vysoký vzhled a je obzvlášť efektní při čelních a zadních pózách.
Nádech při pohybu dolů, nahoru výdech.

Chyby:
- moc těžká váha, prohýbání se a pomáhání si švihem

biceps na scotové lavičce (preachers curls)
 
Tvarovací cvik, cvičí se s lehčí váhou, důraz se klade na procítění pohybu a to i zpětného! Začíná se s činkou u ramene, lokty zapřu o lavičku a pomalu spouštím činku až dolů. Pohyb nahoru je VELMI pomalý a kontrolovaný. Nádech při pohybu dolů, nahoru výdech.

Chyby:
- moc těžká váha, pohyb těla za činkou

biceps na scotové lavičce jednou rukou
Tvarovací cvik, cvičí se s lehčí váhou, důraz se klade na procítění pohybu a to i zpětného! Začíná se s činkou u ramene, loket zapřu o lavičku a pomalu ji spouštím až dolů. Pohyb nahoru je VELMI pomalý a kontrolovaný. Nádech při pohybu dolů, nahoru výdech.

Chyby:
- moc těžká váha, pohyb těla za činkou

bicepsový zdvihy jednoručkama
 
Techničtější verze zdvihu velké činky.
Začíná se s činkama v natažených rukou, vlastní pohyb je v zásadě střídaní zdvihu jednou a pak druhou ruko. Mezi tím je vždy poloha dole. Levou ruku tedy začínáme zvedat až když je prava skoro dole a naopak.
Oproti zdvihu velké činky je tento cvik dynamičtější a umožňuje se lépe soustředit na zavěrečné zatnutí. Ale zase nelze používat tak těžké váhy. Zabírá při něm více vnější hlava bicepsů než u zdvihu velké činky.
Nádech při pohybu dolů, nahoru výdech.

Chyby:
- moc těžká váha, kývání se a pomáhání si švihem

kladivové zdvihy (hammers curls)
 
Speciální cvik na boční stranu ruky.
Pohyb je stejný jako u jednoruček střídavě, to znamená ruce se zvedají střídavě. Jediný rozdil je v úchopu, u kladivového zdvihu jsou činky otočené o 90° , dlaněmi k tělu. Pohyb by měl byt plně kontrolovaný a technicky správný.

Chyby:
- moc těžká váha, pomáhání si hmitem

bicepsové zdvihy v sedě (inclinedumbells curls)
 
Speciální cvik na vrchni polovinu bicepsu.
Pohyb je stejný jako u jednoruček střídavě, to znamená ruce se zvedají střídavě. Jediný rozdil je v tom, že sedíte na nakloněné lavičce. Pohyb by měl byt plně kontrolovaný a technicky správný.

Chyby:
- moc těžká váha, pomáhání si hmitem

bicepsové křížové kladky
 
Technický cvik na vnitřky bicepsů.
Začíná se s činkama v natažených rukou, pohyb končí lehkým opřením o hlavu a podržením.
Tento pohyb defakto simuluje pózování a má velký rozsah od natažení až po úplné zatnutí. Dá se cvičit s velkýma váhama a tak je hodně účinný.
Nádech při pohybu od sebe, k sobě výdech.

Chyby:
- snad ani nejde dělat
KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one