Mrtvý tah :

Tento cvik je jeden z nejlepších a nejpoužívanějších cviků na rozvoj zad ( velkého svalu ).
Platí jednoduché pravidlo : BEZ BENCHPRESSU , MRTVÉHO TAHU A DŘEPŮ TĚŽKO POROSTETE !!!!
A platí ,že na prvním místě je zde konkrétně velice důležité zvládnout správnou techniku!!!


Nejčastější chyby :
                              

-Kulacení zad a různé se kroucení ( hrozí zranění )
-Tahání spodními zády ( špatná technika,velká zátěž také hrozí nebezpečí zranění)
-Tahání rameny ( špatná technika - činka na rukou musí jakoby viset ne že to táhate rukami )
-"Dívaní se třeba do země"


Provedení cviku a jak se naučit správnou techniku :

Řadí se mezi základní silové cviky a určitě by ho měl mít každý nějak patřičně zařazen ve svém tréninku.                                                                                                     
Existuje ještě další řada různých metod mrtvých tahů jako je Rumunský mrtvý tah atd.
Pokud začínáte s mrtvým tahem, je třeba se nejprve naučit správnou techniku jako u každého cviku, čili začněte bez zátěže, pouze s osou velké činky. Nedoporučuji tento cvik provádět lidmi, kteří mají skoliózu zad (hrozí nebezpečí úrazu ). Důležité je, aby veškerý tah vycházel ze středních trapézů a nohou, nikoliv ze spodních zad! (tím byste si jej oddělali )
Uchopte činku nadhmatem nebo střídavým úchopem ( záleží na vás co vám vyhovuje ). Úchop by měl být na úrovni šíře ramen a stát byste měly vzpříma s pažemi nataženýma tak, aby se činka dotýkala stehen. Nesnažte se zvednou činku v loktech a neprohýbejte se v bederní oblasti při spouštění činky. Vaše záda musí být naprosto rovná!!!!!. Doporučuji se během provádění cviku koukat na nějaký bod před sebou.( ne do země ) !!!
Tato poloha ve vzpřímené pozici je vaše startovací. Od ní se bude následovně odvíjet další pohyb a to takový, že trup předkloníte přibližně do úhlu 40 stupňů. Abyste to provedli naprosto správně, tak při takovém pohybu by měly vaše kyčle směřovat směrem dozadu a v kolenách byste se měli lehce prohýbat, tak abyste docílili správného rovného zakřivení páteře. ( jinak byste si mohli uškodit)
Jakmile dosáhnete spodní hranice, snažte se záda držet naprosto v rovině a postupně se snažte narovnat nejprve pomocí dolních končetin a jakmile dosáhnete jejich úplné extenze začněte se zvedat do vzpřímeného postoje. Vaše paže nepokrčujte..měly by sloužit pouze jako hák! (čili činku na nich máte jakoby pověšenou ne ,že jí držíte silou !!!)
Nadechnout byste se měli již ve vzpřímené poloze nebo při přechodu ze vzpřímené polohy do ohybu a výdech by měl být opět ve vzpřímené poloze nebo při přechodu do vzpřímené polohy. Jakmile toto zvládnete bez problémů, můžete se pustit do dalších opakování.
KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one