Breakfast znamená v angličtině snídaně. V doslovném překladu znamená break-fast přerušit půst.
Protože v noci nejíme, tělo vyčerpá své živiny a ráno náš organismus hladoví, protože mu chybí živiny, které je potřeba dodat. A pokud tento fakt podceníme, dostaneme se do katabolického stavu, což určitě nechceme. Proto budeme každé řáno poctivě snídat, protože to pomáhá i nastartování našeho metabolizmu.


Co byste měli ráno snídat? Je dobré si uvědomit, že po probuzení není tělo připravené strávit vše a hodně lidí může mít problém do sebe vůbec něco dostat. Ještě pár hodin po probuzení je snížena schopnost trávit maso, proto je lepší po ránu přijímat mléčné výrobky. Hned po probuzení bych doporučil alespoň skleničku vody a zhruba po 10 a 15 minutách od vašeho probuzení sníst nějakou potravu, protože jak jsem psal výše, je potřeba doplnit kvalitní bílkoviny, dostatek sacharidů a přiměřené množství tuků.

Rozumnou snídaní jsou například míchaná vejce (optimální je třeba 6 bílků a jeden žloutek) s tmavým pečivem a k tomu na pití sklenice mléka. Příprava je jednoduchá a tímto jídlem doplníte živiny a získáte energii.
Dobrou volbou je i müsli, nebo jako další varianta, kterou v poslední době používám, jsou ovesné vločky. Je dobré vločky vhodně ochutit a protože hodně lidí vločky nemá právě kvůli chuti ráda, tak se s vámi podělím o velmi jednoduchý recept, který z tohoto jídla udělá pochoutku. Věřím, že většina z vás tuto úpravu zná.

Snídaně
Nasypeme vločky do misky, trochu zalijeme mlékem nebo vodou (pokud jste v dietě). Pak to vložíme do mikrovlnné trouby a zapneme ji na maximální výkon po dobu asi jedné minuty - záleží jak moc je chcete uvařit. Tady bych jen varoval, abyste je raději hlídali. Může se totiž stát, že je budete chtít měkčí, tak je necháte vařit déle a vločky vám z misky snadno "přetečou". Podobně, jak když vám přeteče vařící voda z hrnce. Po vyndání z mikrovlnky stačí vaši porci uvařených ovesných vloček dochutit třeba grankem, skořicí, rozinkami, kousky banánu, zkrátka čímkoliv chcete.
I použití proteinového a sacharidového nápoje je dobrá volba, kterou v současnosti využívám. Je to vhodné, i pokud zaspíte a nemáte čas si nachystat snídani a v klidu posnídat. A jestliže patříte mezi ty, kteří mají problém s trávením mléka, zkuste jogurt. Ten je často mnohem lépe snášen než mléko, i když je z něj vyroben.

A kdy brát vitamíny a aminokyseliny?
Pokud používáte aminokyseliny, doporučil bych je brát mezi jídly a první dávku bych zařadil ještě před samotnou snídani. Vitamíny, minerály a kloubní výživu je vhodné přijímat až společně se snídaní. Zejména vitamíny rozpustné v tucích (A,D,E,K).
KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one