Na tuky ( lipidy ) se v silových sportech díváme......

Na tuky ( lipidy ) se v silových sportech díváme jednoznačně negativně. V globálu platí, že čím méně jich ve stravě přijmete, tím lépe.

V kulturistice se nedají použít jako zdroj energie. Je to tím, že jejich spalování probíhá jen za přístupu kyslíku.

Tuky se rozdělují na dvě základní skupiny:

živočišné tuky jsou přítomny v živočišných produktech. Ty ještě rozdělujeme na viditelné např. sádlo, atd. a na skryté např. v mase, mléčných výrobcích atd.

Je tedy velmi důležité, pokud chcete tuky redukovat, abyste potraviny vybírali pečlivě s ohledem na oba typy.

Rostlinné tuky jsou přítomny v rostlinných produktech. Na rozdíl od tuků živočišných, kterým je dobré se vyhýbat, je konzumace rostlinných tuků v omezené míře nutná.

Nejčastěji se vyskytují ve formě olejů a obsahují nenasycené mastné kyseliny, které lze přirovnat k vitamínům.

S jejich množstvím se to nemusí přehánět postačí např. polévková lžíce nalitá na salát.

Bez nich by tělo nedokázalo využít některé vitamíny, které jsou rozpustné v tucích např.

A, D, E.

Jsou tu ještě rybí tuky, které jsou také velmi prospěšné.Obsahují omega 3 mastné kyseliny, které mají kladný vliv na hladinu cholesterolu v těle.

Tuky jsou nepříjemné v tom, že se velmi lehce ukládají do zásoby a to v neomezené míře.

Také dobře fungují jako tepelná izolace a to je důvod, že je ho většina uložena pod kůží.

V předsoutěžní přípravě se dá tuk z podkoží spálit téměř všechen, ale jeho množství by nemělo klesnout pod 3%. Tato vrstva chrání vnitřní orgány.

Tuky přijaté ve stravě se nedají použít jako zdroj energie. Musí se nejprve uložit a až po té se dají uvolnit.

Množství přijatých tuků na den je individuální dle tělesného typu, ale lze doporučit, aby jeho množství nepřekročilo 0,6 – 1g na 1kth.

živočišných tuků by nemělo být přijato víc jak 25%, zbytek by měly tvořit ostatní tuky.

Příliš tučná strava vede také k pomalejší obnově glykogenu ve svalech a zároveň se zpomaluje i potréninková regenerace.

KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one