Draslík - denní dávka 2g. Funkce: zachovává rovnováho elektrolytů, podporuje celistvost buňky, svalovou kontrakci, přenos nervových vzruchů. Zdroje: maso, mléko, zelenina a luštěniny.

 

    Vápník - denní dávka 1 - 1,3g. Funkce: stavba a zdraví kostí, svalová kontrakce a relaxace, nervové funkce, srážení krve, krevní tlak, imunita. Zdroje: mléčné výrobky, ryby, zelenina, luštěniny.

 

    Fosfor - denní dávka 0,7 - 1,25g. Funkce: stavba kostí, součást každé buňky, energetický přenos, součást RNA, DNA a fosfolipidů. Zdroje: maso, mléka, vejce.

 

   Železo - denní dávka 18mg. Funkce: součást hemoglobinu (přenáší kyslík) a myoglobinu (zajišťuje svalovou kontrakci). Zdroje: červené maso, drůbež, ústřice, ryby, chléb a mléčné výrobky.

 

    Jód - denní dávka 150ľg. Funkce: regulace růstu, vývoje a metabolismu. Zdroje: mořské plody, chléb, mléčné výrobky.

 

    Hořčík - denní dávka 310 - 420ľg. Funkce: tvorba kostí a bílkovin, aktivita enzymů, svalová kontrakce, přenos nervových vzruchů, imunita. Zdroje: ořechy, luštěniny, celozrnné pečivo, mořské poldy, čokoláda, kakao.

 

    Zinek - denní dávka 15mg. Funkce: tvorba RNA a DNA, imunita, transport vitamínu A, hojení ran, řízení chuti, tvorba spermatu insulinu. Zdroje: Maso, ryby, drůbež, celozrnné pečivo, zelenina.

 

    Chloridy - denní dávka 750mg. Funkce: rovnováha elektrolytů a tekutin, trávení. Zdroje: kuchyňská sůl, sójová omáčka, slané potraviny.

 

    Sodík - denní dávka 500mg. Funkce: rovnováha elektrolytů a tekutin, přenos nervových vzruchů, svalová kontrakce. Zdroje: kuchyňská sůl, sójová omáčka, slané potraviny.

 

    Selen - denní dávka 55 - 70ľg. Funkce: antioxidant, spolupracuje s vitaminem E. Zdroje: mořské plody, maso, zrniny.

 

    Měď - denní dávka 2mg. Funkce: podpora vstřebávání železa, součást mnoha enzymů. Zdroje: maso, pitná voda.

 

    Mangan - denní dávka 2 - 5mg. Funkce: podpora buněčných procesů. Zdroje: většina potravin.

 

    Fluoridy - denní dávka 2,9 - 3,8ľg. Funkce: stavba kostí a zubů. zdroje: pitná voda, čaj, mořské plody.

 

   Chróm - denní dávka 50 - 200ľg. Funkce: podpora uvolňování energie z glukózy. Zdroje: maso, tuky, rostlinné oleje, nerafinované potraviny.

 

   Molybden - denní dávka 75 - 250ľg. Funkce: podpora buněčných procesů. Zdroje: luštěniny, cereálie, vnitřnosti.

 

 

 

 

    A - denní dávka 5000 IU .Funkce: vidění, ochrana pokožky,růst kostí a zubů, rozmnožování, imunita. Zdroje: čerstvé mléko, sýry, máslo, smetana, margariny, vejce, játra, špenát, brokolice, zelenina.

 

    D - denní dávka 200 - 400 IU . Funkce: stavba kostí, vstřebávání vápníku a fosforu. Zdroje: čerstvé mléko, margariny, tučné ryby, žloutky, játra.

 

    E - denní dávka 30 UI. Funkce: antioxidant, ochrana vitaminu A, výstavba buněčných membrán. Zdroje: polynenasycené rostlinné oleje, listová zelenina, pšeničné klíčky, celozrnné pečivo, játra, žloutky, ořechy, semena.

 

    C - denní dávka 1g. Funkce: tvorba kolagenu a tyroxinu, antioxidant, metabolismus aminokyselin, imunita, vstřebávání železa. Zdroje: citrusové plody, zelí, medový meloun, drobné plody,paprika, rajčata, brambory.

 

    K - denní dávka 60 - 80ľg. Funkce: omezení srážlivosti krve, regulace vápníku v krvi. Zdroje: listová zelenina, zelí, mléko, játra.

 

    B6 - denní dávka 1,3 - 2mg. Funkce: koenzym v metabolismu energie, podporuje přeměnu tryptofanu na niacin, tvorba červených krvinek. Zdroje: listová zelenina, maso, ryby drůbež, ústřice, luštěniny, ovoce, celozrnné pečivo

 

    B12 - denní dávka 2,4 -2,6ľg. Funkce: obnova buněk, vedení nervových vzruchů, metabolismus aminokyselin a mastných  kyselin. Zdroje: maso, ryby drůbež, ústřice, mléko, sýry, vejce.

 

   B5 - denní dávka 5 -6mg. Funkce: energetický metabolismus. Zdroje: většina potravin.

 

   Biotin - denní dávka 25 -30 mg. Funkce: energetický metabolismus, tvorba tuků, metabolismus aminokyselin, tvorba glykogenu.Zdroje: většina potravin.

 

   B10 - denní dávka 400 - 600ľg. Funkce: obnova buněk. Zdroje: listová zelenina, semena, luštěniny, játra.

 

   B3 - denní dávka 16 - 18g. Funkce: koenzym energetického metabolismu, přeměna sacharidů na energii, zdraví pokožky, podpora nervové činnosti a trávení. Zdroje: mléko, vejce, maso,drůbež,celozrnné pečivo, cereálie, ořechy.

 

   B2 - denní dávka 1,1 - 1,4mg. Funkce: koenzym energetického metabolismu, zdraví pokožky, podpora vidění. Zdroje: mléko, jogurt, sýry, játra, zrniny.

 

   B1 - denní dávka 1,1 - 1,4mg. Funkce: koenzym energetického metabolismu, chu, nervový systém. Zdroje: červené maso, celozrnné pečivo, ořechy, luštěniny.

KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one