Pokud trpíte nadváhou, poradím Vám jak upravit svůj jídelníček tak, aby jste mohli co nejefektivněji (za pomoci pravidelného cvičení) zhubnout. Zároveň přináším užitečné informace pro ty z vás, kteří musí dodržovat přísnou dietu kvůli závažnému onemocnění jater, žlučníku, při diabetu a při přecitlinělosti organizmu na lepek (celiakie).
   


 

Nadměrná váha neboli obezita je v poslední době aktuálním problémem nejen našeho obyvatelstva, ale stojí v popředí lékařských výzkumů na celé světě. Nejde totiž jen o otázku estetickou, ale zdravotní, protože otylost je chorobou, i když v prvém stádiu často přehlíženou. Lékařské výzkumy prokázali, že nadměrná váha podstatně zvyšuje sklon k poruchám srdce, kornatění tepen, zánětu žlučníku apod.

 

Je zajímavé, co všechno jsou lidé ochotni udělat, aby zeštíhleli. Spí v igelitových zábalech, chodí pravidelně do sauny, koupí za velké peníze přístroje, masážní pomůcky, nebo zázračné diety na zhubnutí. Čas od času se stane módním nějaké náčiní „založeno na  vědecké myšlence“ s kterým postačí provést cvik „pětkrát ráno a šestkrát večer“. Břicho zmizí centimetr po centimetru. Kalhoty a sukně vám budou padat. Obchod se hýbe, ale břicho bohužel ne. Při masáži totiž hubne jen masér, který vydává energii. Ikdyž je to příjemné je to celkem na nic ( Tyto procedury mohou být užitečné, ale jen ke specifickým příkladům). Vypocení v sauně nebo v nějakém zábalu zbaví tělo jen vody, kterou později znovu nabere. Neexistuje totiž zázračné prostředky, zázračné neškodné léky,  ani operativní odstranění tukových polštářků trvale nepomáhá.

 

Lidské tělo je stvořeno k pohybu a nejde mu ho beztrestně odpírat.

 

Pokud vás výhody civilizace zbavily přirozeného pohybu, musíte jej nahradit cvičením, které svou  intenzitou tento nedostatek částečně vyrovná. Jedna minuta denně ovšem nestačí. Je také třeba opustit rozšířený názor, že jsou zvláštní odtučňovací cviky na určité partie. K úbytku tukové tkáně dochází na základě celkového metabolismu ve všech tukových tkaních. A bohužel tam, kde se vám tuk usazuje nejsnáze, což záleží na typu, odtud se nejhůře ztrácí. Jiná je otázka posilovaní břišních svalů, které muže zmenšit objem pasu zpevněním uvolněné břišní stěny. Ale tukový polštář na břiše zmizí až při celkovém snížení váhy nebo při změně tukové tkáně na svalovou hmotu pomocí posilovacích cvičení.

 

Neexistuje žádné speciální cviky na zhubnutí. Pokud jde o celkové snížení váhy, je teoreticky nejvhodnější co největší námaha po dobu co nejdelší. To platí ovšem jen pro zdravé lidi přiměřeného věku. V praxi však zjišťujeme, že i jinak zdraví lidé s nadváhou trpí zvýšenými pocity slabosti, únavou, bušením srdce, zadýcháváním a komplexem, že jsou při cvičení nešikovní a směšní. Je třeba tedy námahu zvyšovat postupně, volit zpočátku jednoduché, snadno pochopitelné cviky, ale správně a přesně je provádět. Takový trénink, pokud zněj máte něco mít musí vypracovat odborník.

 

Já vám neslíbím nic zázračného jen vám ukážu jedinou osvědčenou metodu, úspěch záleží na vás.

 

Vraťme se k energetické bilanci. Běžný  tučný oběd v restauraci dodá vašemu tělu zhruba 700 kalorií, jedna dvanáctka navrch přidá dalších 165.  Pokud si místo toho dáte pár ovocných knedlíků získáte dokonce o 200 kalorií více. Přijmete-li denně jen o trochu víc než vydá vaše tělo máte za rok průměrně 5 kg nadváhy. Aby jste se jich při nezměněné životosprávě zbavily, museli byste teoreticky hrát 77 hodin svižný fotbálek, nebo ujít procházkovým tempem nějakých 1600 km, popřípadě si zahrát na 18 dní pingpong.

 

Pokud upravíte svou výživu stačí vám nějaké tři hodiny týdně. Každý z vás to ale nebude mít stejně lehké, jde o to dostat ze sebe co nejefektivněji maximum. Až zjistíte že to jde, budete nad sebou sami žasnout.

KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one