Eliminační dieta a nesnášenlivost některých potravin

    Asi doživotně budu na dotazy po té či oné vhodné dietě odpovídat, že nejvhodnější dieta je jedině individuální, kterou si klient postupně vytvoří vysledováním a následným respektováním souvislostí mezi tím co snědl (a také v jakých souvislostech to snědl ) a tím jak se pak cítil.
Před hlasitým pokřikem mlsného jazyka ("tohle by mi chutnalo") dávat přednost tichém hlasu těla a svědomí (" tohle by mi PRÁVĚ TEĎ velice prospělo").

    Pozor! Stravování je skutečně natolik individuální, že i ona "životně důležitá vláknina" v zelenině může v individuálních případech působit velké potíže. Jako by někdo měl střeva tygra a nutil se do spásání trávy.
Ilustrativním příběhem je také v literatuře publikovaný případ jakéhosi Angličana, jehož těžké záněty kloubů ustoupily teprve po dlouhodobé eliminaci brambor z jeho jídelníčku.
    Ano - pouze experimentováním s eliminačními dietami můžeme si postupně vytvořit jedinou správnou a pravdivou informaci o tom, které z potravin nám SKUTEČNĚ PROSPÍVAJÍ a které nám naopak škodí.

 ELIMINAČNÍ DIETA = minimálně tři týdny (4 týdny - ještě lépe pokud máte silnou vůli) - zcela vynechat podezřelou potravinu či skupinu potravin + pít nejméně dva litry tekutin denně - to je skutečně záchovné minimum. Při očistných kůrách se přijímá ještě více. Po uplynutí očistné stravovací pauzy si naopak této dlouhodobě odpírané potraviny či skupiny potravin dopřejte a snažte se vnímat, jak na tuto potravinu tělo reaguje.
Pokud se vašim potížím na konci (!!!) testovacího období ulevilo a po návratu k podezřelé potravině opět přitížilo - je pak nasnadě, že tato dočasně eliminovaná potravina Vám skutečně škodí.

Téměř vždy doporučuji začít s eliminací purinových látek = nejíst maso včetně ryb a pro jistotu ani vajíčka.
 Ze všech složek potravin totiž maso, ryby a vajíčka totiž dělají lidem nejvíce problémů pomalým a dlouhodobě utajeným zanášením organismu nestravitelnými složkami či jejich metabolity.
Jiná eliminace - nejíst sladké mléko = eliminace mléčného cukru. - v jogurtech a kysaných mléčných výrobcích takzvaná laktoza není.
Ale jsou lidé kteří nesnáší ani samotnou mléčnou bílkovinu = zkusit na tři týdny vynechat veškeré mléčné výrobky.
Bezlepkovou dietu má také smysl otestovat pokud je k tomu podezření.

 

Převzato ze stránek : http://dieta-diety.ic.cz
KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one