Většině mužů se ukládá tuk zvláště na břiše, zvláště endomorfové (lidé, kteří snadno přiberou se svalovou hmotou i tuk) mají v tomto nevýhodu.

Mezi hlavní zbraně na spalování tuků patří upravená strava a aerobní aktivita.

A) upravená strava

Pokud chceme spalovat tuky, musíme se držet následující rovnice: energetický výdej musí být vyšší, než příjem. Pokud tato rovnice dodržena není, zákonitě nemůžete hubnout. Důležité je také také přijmout dostatek bílkovin, čímž také chráníte svalovou hmotu, ideální rozmezí je 2-2.5 g bílkovin na 1 kg těl. váhy. Vyhýbejte se jednoduchým cukrům (marmeláda, med, apod.)

Samozřejmostí je vynechání všech sladkostí.

 

B) Aerobní aktivitou

Aerobní činností velice podpoříme hubnutí. Dobré je např. kolo, běh, in-line brusle... Důležití je ale vědět, že tuky se spalují až po dvaceti minut aerobní činnosti. Držte se v aerobním pásmu, které se vypočítá r rovnice 220-věk, výsledné číslo vynásobíme čísly 0.6 a 0.75, mezi výsledkovými hodnotami se musí pohybovat vaše tepová frekvence. Pokud ne, nespalujeme tuky, ale glykogen! Nejčastěji se doporučuje mít aerobní činnost 3x týdně zhruba po 45 minutách.

 

Někteří lidé si myslí, že častým procvičováním břišních svalů se tuku na břiše zbaví. Ve skutečnosti ale procvičení břišních svalů nijak spalování tuků neprospívá. Cvičením se spíše břišní svaly zpevní a posílí, na spalování tuků je vliv pouze minimální. Přesto se ale doporučuje břišní svalstvo 2-3x týdně procvičovat.

 

Může vám také pomoci některý ze spalovačů tuků, např. karnitin.

Jako poslední bych rád zdůraznil používání větvených aminokyselin bcaa, které vám pomohou uchránit svalovou hmotu.

KONTAKT : dr.bodybuilding@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one